Tuesday, June 4, 2013

La Tahzan La Tansa

Sudah lama kalam tidak berbicara,dek kesibukan merintis perjuangan.Alhamdulillah harus redha dengan setiap suratan tuhan.Kalah menang itu adat bertanding.Tetapi bukanlah asbab untuk kita putus asa.Kalah bukan bererti tewas selamanya tetapi simbol kekuatan untuk menang pada masa akan datang.Janji Allah itu PASTI,sama-sama kita terus istiqamah tanpa penat lelah untuk terus mencapai kemenangan ISLAM.

Sungguh menelan kekalahan amat pahit tetapi penuh dengan kemanisan disaat bersusah payah untuk memenangkan kebenaran...Kemngan belum sampai masanya lagi tetapi ingatlah kemengan menghampiri kita.

Firman Allah di dalam Surah at-Taubah, ayat 40:

"Kalau kamu tidak menolongnya (Nabi Muhammad) maka sesungguhnya Allah telahpun menolongnya, iaitu ketika kaum kafir (di Makkah) mengeluarkannya (dari negerinya Makkah) sedang ia salah seorang dari dua (sahabat) semasa mereka berlindung di dalam gua, ketika ia berkata kepada sahabatnya; Janganlah engkau berdukacita, sesungguhnya Allah bersama kita. Maka Allah menurunkan semangat tenang tenteram kepada (Nabi Muhammad) dan menguatkannya dengan bantuan tentera (malaikat) yang kamu tidak melihatnya. Dan Allah menjadikan seruan (syirik) orang-orang kafir terkebawah (kalah dengan sehina-hinanya), dan Kalimah Allah (Islam) ialah yang tertinggi (selama-lamanya), kerana Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana."


Allah Taala berfirman dalam Surah al-Fath ayat 1:

"Sesungguhnya Kami telah membuka bagi perjuanganmu (wahai Muhammad) satu jalan kemenangan yang jelas nyata.


Teruskan,teruskan dan teruskanlah jangan mudah berputus asa jadilah ummah yang kuat dan tabah kerana kemenagn akan tiba jua.

No comments:

Post a Comment